pátek 17. února 2012

17.2. Trajekt a hlavní město Wellington

Ráno nám zvonily dva mobily v 6:00, hrůza. Ustlali jsme, snědli kus drobenkové buchty a za 8 minut 7 jsme stáli ve frontě na trajekt. Vypluli jsme dokonce o dvě minuty dříve proti jízdnímu řádu. Obloha byla vymetená, ani mráček. Dívali jsme se na krásné fjordy z horní paluby a klepali se zimou. Loučili jsme se s jižním ostrovem, který jsme celkem dobře poznali. Fjordy jsme pluli asi hodinu a pak jsme se dostali na otevřené moře, a ačkoli hladina vypadala rovná jako stůl, loď se začala houpat. Do přístavu jsme přicouvali a náklaďáky se na lodi otáčely i s vlekem, včera jsme z vyhlídky špatně odhadli velikost lodi. Ve Wellingtonu bylo najednou vedro a mě tuplem, protože jsem se snažil najít parkoviště, které mi označil na plánu města David a které mělo být za 8 dolarů na 12 hodin. Díky systému jednosměrek jsem několika ulicemi projel několikrát, ale to kýžené už asi zrušili. Ze dvou jsem vycouval do závory, protože byly za 3 dolary na půl hodiny. Nakonec jsem to vzdal a zaparkoval jsem nedaleko nádraží za 2 dolary na půl hodiny na ulici a na uklidnění jsme si dali k obědu jedny hranolky s majonézou. Potom jsme zajeli k infocentru SITE a zaparkovali za další 2 dolary na půl hodiny. Tam jsem si nechal poradit levný kemp nedaleko centra. Dostal jsem dva typy, jeden za 50 dolarů a druhý za 15 na osobu. Vybrali jsme si ten druhý, jen asi jeden a půl kilometru od muzea Te Papa. Tam jsme se konečně zbavili starostí s parkováním a vyrazili do města. Prošli jsme celé nábřeží, které je dost pěkné a hledali tu kouli na tyči, ale nenašli jsme jí. Zato tam mají tyč na kouli. Každou hodinu začne z trysek po celé délce stříkat voda a tyč se začne díky té kouli, ve které je zasazena, otáčet a prohýbat a vlnit a tím voda z těch trysek pěkně tančí. Možná, že tak nahradili tu tyčs koulí. Také jsme obdivovali lesklou kouli, která se vznášela nad náměstím. Potom jsme šli do muzea Te Papa, na které jsou Novozélanďani právem hrdí. Je rozsáhlé a moc pěkně udělané. Zítra se půjdeme zeptat do infocentra DOC na dvoudenní Jumbo trek, na který nás upozornil David.

Žádné komentáře:

Okomentovat