středa 8. února 2012

8.2.Trek TepmleBasin,PancakeRocks,TuarangaBay

Ráno jsem konečně přidal dva příspěvky na parkovišti u DOC infocentra. Navrhnul jsem výběr ze dvou treků. Ivanka vybrala ten těžší, a to Tepmle Basin, který šel pře lety Patrik s Janou. My ale šli jen k „lyžařskému středisku“, což je podle průvodce 3 hodiny return. Jsme už asi vytrénovaní. Ivanka šlapala do kopce jako „lokotomíva“ (jak by řekl Lukášek). To mi připomnělo, že jsem chtěl vyfotit vlak, který přijel do Arhur’s Passu, ale vešly se mi na fotku jen „lokotomívy“, protože jich bylo šest a na vagóny s uhlím jsem neměl dost širokoúhlý objektiv. Trek jsme nahoru (590m převýšení) udělali za hodinu a dvacet minut a dolů za hodinu deset minut, tedy o půl hodiny kratší. To „lyžařské středisko“ mělo jen asi tři malé vleky a nechápu, jak se  sem v zimě lyžaři dopravují, když z údolí je jen jedna evidentně jen zásobovací lanovka. Pak jsme to frčeli pěkně z kopce na pobřeží a pak na sever k Pancake Rocks, tedy k „palačinkovým skálám“. Opravdu vypadají jako stohy palačinek, naskládaných na sobě. Bohužel jejich největší atrakci, a to gejzíry vody, způsobenými přílivovými vlnami, jsme zmeškali, protože už byl odliv. Ale i tak to stálo za shlédnutí. Pokračovali jsme do Tuaranga Bay, podívat se na kolonii tuleňů. Pár se jich vyhřívalo na sluníčku, ale pozorovatelna byla dost daleko. Přesto jsem udělal několik fotek, jak jedno mládě doráží na svou maminku. Jeli jsme dál k majáku na Cape Foudwind, ale zklamal mne, protože je umístěn tak, že nejde vyfotit s pozadím moře. Dnes máme konečně kemp se signálem a hlavně se sprchami. 

1 komentář:

  1. Ahoj oba, koukám, že si dáváte hodně do těla, máte kondičku.Samé kopce, ale musí to nádhera. U nás pořád mrazy, v neděli mají padat rekordy, dobře, že jste vypustili vodu z pračky, byla bych nervozní. Dnes katastrální úřad poslal Kupní smlouvu a jedno vydání žádosti,kterou nám vypracovala Vlasta, bez jakéhokoliv komentáře. Zdraví R.

    OdpovědětVymazat